Fast Food @Mo'Men Seksyen 7 Shah Alam

Selalu sangat makan fast food cam mcd, kfc ngan pizza memang wat aku ngn en.hubby cepat jadi bosan...rasa cam xnak dah makan fast food...tapi ble tak makan, terasa nak makan pulakkan....hehehe~ atas cadangan adik ipar aku, kitaorang pun gi laa satu tempat ni kat Seksyen 7 Shah Alam...Nama kedai dia...Mo'men...fast food dari Arab katanya...aku pun dah dengar dia cakap sedap, tahap keterujaan nak makan tu memang tinggi...hehehehe~

Restoran makanan segera Mo’men ni diperkenalkan pada tahun 1988 oleh tiga orang adik-beradik Mo’men. Kini, Mo’men mempunyai 58 rangkaian francis di seluruh Mesir dan dalam perancangan untuk mengembangkan ke seluruh tanah Arab. Mo’men juga baru dianugerahkan sebagai francis terbaik Mesir pada tahun 2008 mengalahkan McDonald dan KFC. Popularati Mo’men adalah standing dengan KFC dan McDonald dan syarikat mereka telahdiberi peluang untuk membuka francais yang pertama kat Asia Tenggara….begitulaa sedikit sebanyak tentang Mo’men ni…..


masa aku g ni dah kol 12 malam...sebab tulaa cam xder orang jer...tapi sebenarnya ramai jer yang tengah duk makan disebalik kamera aku ni...heheheh~kedai ni dibuka setiap hari dari jam 9 pagi sampai laa pukul 2 pagi...menunye ley tengok sendiri...banyak pilihan...terus terang aku cakap memang sedap...daging yang digunakan pun lembut...tak liat..bestlaa..berbaloi untuk ditry

selain daripada fast food, Mo'men ni pin ada jual makanan berasaskan nasi...nasi arab berlaukkan ayam, daging dan kambing..yang ni pun sedap..just aku terlupe namanya..terasa laa nasi arabnye..rempah kat auk ayamnye pun terasa...memang berbaloi untuk korang sume try =)

nilaa dia...beef tenderloin set....aku suka rasanya... 

yang ni aku terlupe lak namanya...nampak cam banyak kitaorang makan kan...yang sebenarnya, yang ni kitaorang makan time gi sana untuk kali kedua...hehehe~ dah dua kali aku g makan kat sana sebelum upload gambar ni... =)

bagi yang nak try tu, kedai ni sangatlaa berbaloi untuk korang try...skali skala kalau korang g selain mcd/kfc per salahnye kan...sokong perniagaan orang islam lak..hehehe~

4 comments:

Qaseehtolia said...

He..He..Belakang rumah akak jer dik.. Ok la..tapi dah lama akak tak g situ..

eudashaari said...

heheheh~ terase nak makan jer pas 1st time makan hari tu...best laa dia nyer daging =)

Adian said...

oho dulu ada fast food arabian2 ni Taza (kalau ingat), family saya suka sgt. skalu pergi tapi satu2 cawangan dia tutup.. ni bolehla try nnt

eudashaari said...

ala adian...kedai ni masa g hari tu dah tutup..tengah ada renovation...tanya orang sekeliling, katanye digantikan ngan kedai makanan radix tu...ada yang kata ada lagi mo'men tu, tapi bawah radix...xtaulaa betul ke tak..tunggu siap renovation dia, nak g usha ag...rindu nak makan beef tenderloin dia...sedap gle

Post a Comment